The D day

Idag har varit en underbar dag, jag har mått bättre än på länge (psykiskt i alla fall, fysiskt har jag mått halvdant, kanske för jag åt mögligt bröd? Läs mer om detta längre ner).
Jag och älsklingen var först till IKEA och handlade för 700+ :O Det blev;
*Påslakan x2
*Sittdynor till matbordsstolarna x4
*Vattenkanna
*Teskedar (Det behövdes! Hade bara 4 som ständigt ville vara i diskmaskinen)
*Krokar
*Ljus
*Rektangulära tallrikar x4
*Servetter

Sen bar det av till Willys för mathandling. Oj vad med kattmat vi köpte, men dom hade extrapris så det var lika bra att passa på. Dessutom fick Jonas bära allt så jag led inte så mycket. Han är den starka karlen så han får bära alla tunga saker, så går jag ändå bredvid och klagar. Vilken mes man kan vara!
ÅH så köpte vi ostkaka till mig nom nom nom, samt lösgodis. Men Jonas är så duktig så, han äter inget snask sedan nyår. Jag är lite imponerad faktiskt.

Så fick jag tummen ur idag för att gå till svärmor & invadera hennes altan till att inpregnera mina skor. Och nej det betyder inte att man ska göra dom gravida, även om det låter så. Hade vart gött ändå, får man massa småskor som man kan sälja eller så kanske dom växer till sig för att passa mig sen? Aja, nu var inte skorna gravida i alla fall. Jag tror jag tappade tråden lite nu.. ehrm...

Anyways så var vi förbi Parva Zoo och köpte torrfoder. Men stannade lite för att kolla på ödlor med. Ihk dom är så charmiga, synd att man inte känner någon som har ödlor, för vi vill inte ha det själva längre (för mycket jobb och plats) men vi vill gärna kunna hälsa på lite vattenagamer ibland. Så finns det nån som läser detta och har ödlor vill vi gärna bli goda vänner med dig :P

När vi kom hem gjorde vi mysmiddag, jättegod sallad med baguette och lade upp på de nya fina tallrikarna samt tände ljus. Och just det! Jonas köpte rosor till mig idag! Jag blev jätteöveraskad och superglad. Vad underbar han är <3

-

Och som lovat - berättelse om hur jag åt mögligt bröd. Det var nämligen så att igår natt så var jag lite hungrig, så jag tog ett par mackor med nutella på. Jag vet att jag tänkte att dom smakade lite konstigt, men det var nog bara nutellan som var gammal trodde jag. Dagen efter såg vi dock att brödet jag ätit var grönt och luddigt... Jag hade ätit två av dessa mögelprydda bröd. det hade vart så mörkt att jag inte ens märkt det. Hela dagen gick jag sen och kände mig äcklad, jag som har sån fobi för gamla matrester och annat äckel. Uhhhh nu började jag må illa igen.
Jonas har mobbat mig massa "det spelar väl ingen roll vad vi äter, du kan ju äta allt... du åt ju mögligt bröd"  .ha ha.

Nej fan nu blir det lite java programmering (fick min kursbok idag) eller WoW.

PÖSS

Kommentarer
Postat av: Evelina

Låter som en riktigt supermysig dag och att du mår bättre psykiskt är ju inte helt tokigt det heller :D



Uäh.. mögligt bröd.. lider med dig.



2009-01-27 @ 23:36:10
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0