Lal

Oi oi! Nu ska jag snart hem till Karlstad igen. Men vistelsen i Göteborg har varit lagom lång och trevlig.

Tisdagen:
Kom till Gbg med tåget kl 17.00 ungefär, när jag kom hem till mor satt hon och tittade på Victoria och Davids presskonferans och glädjeskrek åt mig "Victoria har förlovat sig!". Jag tittade lite förvirrat. Hade min mor blivit en skvallerpresstant?  Usch. Jag satte mig vid datorn och gjorde mitt java prov istället. Fick ett fel.
Sen var jag ganska trött, men kunde inte somna. Natten var jobbig, sov 10min vaknade- panikångest, och sen upprepades det hela natten ungefär. Blahblää!

Onsdagen:
Var det lunch inne i staden med systern, vi åt svingod vegetarisk lasagne och jag höll på att spricka. Sälmätt.
Somnade sen resten av dagen typ, var i nåt konstigt stadium mellan dröm och verklighet. Det var jävligt äckligt för mina mardrömsfigurer började gå runt och halshuggas i mitt sovrum. Skumt var det, som om dom hoppat ur min dröm och ut i mitt rum. Jävla monster.

Torsdagen:
Jag fyllde 23. Det kändes oerhört deprimerande. Känns som jag fortfarande är 18. Jag borde ha gjort något med mitt liv nu ju. Men jag fick iaf tårta och lunch på stan. Och pengar. Och en jättesöt animedvd av min syster "The cat returns", om en tjej som kommer till ett kattrike. Lövely!

Fredagen:
Ehm jag minns inte riktigt. Tror jag mest slöade.

Lördagen:
Gick till min kära far och åt jättegod mat, tittade på youtube-klipp, tittade i gamla fotoalbum och såg hur pappa såg ut när han var ung hippie. Han hade långt hår och världens största glasögon. Hett.
Sen kom min lillebror hem, han hade shoppat upp sin månadspeng på märkeskläder. God..
Sen såg vi på en svensk film som hetter "Strom". Den var stormbra, höhö. Fast det var väldigt symboliskt allt så man greppade inte det förrän i slutet. Men tummen upp. Eller båda tummarna upp faktiskt.

Söndagen:
Gick på "Benjamin Buttons otroliga liv" på bio. Tyckte själv att den var värsta sömnmedlet, men den hade sina stunder. Jag fick äta godis iallafall. Tror killen bredvid mig tyckte jag smaskade för mycket, för efter halva filmen bytte han plats med sin tjej. Oj.

Måndagen:
Var till stan och shoppade kläder. Göteborg <3
Såg även en svan komma flytande i den skabbiga kanalen mitt inne i centrum, samt en kille som såg ut som zorro fast med sämre hållning och mer skägg. Fast alltså killen kom inte flytande i kanalen. Bara svanen.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0