Lite dret

Idag gjorde jag misstaget som jag gör varje sommar - får för mig att jag tål sol. Eller rättare sagt förtränger att jag är superöverkänslig mot sol. Så nu har jag legat ute på balkongen 2 dagar i rad och märkte nyss att det som jag trodde bara var lite rödbränd hud på ryggen var i själva verket ett hav av soleksem. Kliar mest och är jobbigt. Nu kommer jag hålla mig ifrån solen i en dag sen kommer jag ha glömt att jag inte tål den igen. Jag är smaaaart!
Jag borde inhandla hög solskyddsfaktor, men jag hatar den feta äckelkrämen :(

Jag ser fram emot imorgon, då blir det KamiCon, dvs spelkonvent för hela slanten! Tv-spel, rollspel,kortspel,brädspel och massa annat skoj! Så kommer folket från Ookami (spelförening jag och Jonas gått med i) vara där, och tro det eller ej, det känns faktiskt som jag passar in bland det folket. Jag brukar alltid känna i folksamlingar att "herregud vad fan gör jag här, nu sitter dom och hatar mig". Men här känns det mer "Jag är här, och det får jag".

Livet känns ganska bra ändå, förutom panikångesten som hindrar mig från att göra saker jag vill. T.ex. kommer vi bara köpa 1-dagarsbiljett till Arvika p.g.a att jag inte klarar av att sova ute/borta. Men det blir nog bra, får se de banden som lockade mest: Depeche Mode och Welle:Erdball.

Ser fram emot attbörja plugga (om jag nu kommer in),  få lite rytm i livet och förhoppningsvis en vacker dag bli frisk och slippa tabletter och mardrömslika nätter. Jag vill så gärna bli frisk.
Har hört att kogniativ beetendeterapi ska vara bra mot både panikångest och social fobi, så jag borde gå till en psykitatriker som utövar det. Men det blir en ond cirkel, sociala fobin gör att jag inte klarar av att ta kontakt med psykrikatrin.

Bla bla det var ju jävligt kul att läsa om, men jag behöver skriva sånt för  att folk ska fatta varför man beter sig som man gör.

Det är en såndär riktigt mysig sommarkväll nu. Perfekt väder, min älskling är hemma, katterna är mysiga och morgondagen ska bli jätterolig.

Jag skrev ett jättefint sms till Jonas när jag halvsov här om dagen:
"Nom nom :) Koala loge. Fel gott :) Hugg"
Jag undrar verkligen vad jag försökte skriva. Smileysar hade jag klämt in med. Och jag har ett svagt minne av att jag tänkte att sms'et var lite konstigt, så jag tittade igenom det en extra gång, godkände det och skickade. Haha!

Jag borde fixa med mitt hår. Blööö, det är så tråkigt att blondera och färga. Brukar ta hela dagen för jag är så seg i duschen när jag färgar och grejjjer.

ÅH jag har köpt "Rock-a-Doodle" (gammal tecknad film) på svenska! VHS dock för finns inte i dvd-utgåva på svenska. Längtar tills den kommer, då ska jag ha på den jämt! All bra musik, mmm nostalgi. Märkte att det var samma som gjort "Secret of Nimh" <-- också superbra barnfilm , och "Resan till Amerika". Don Bluth heter han som gör dom. Har ni inte sett någon av dessa så har ni verkligen missat de bästa barnfilmerna EVER!

Nu ska jag göra matlista för vad vi ska storhandla imörrn.

Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0