Allo allo!

Det är sjukt hur mycket som förändras bara för att Jonas inte är hemma. Jag blir genomdeppig och tänker "äh varför gå upp, det finns inget att gå upp till" så ligger jag där som en zombie halva dagen. Sen går jag och köper MASSA onyttigheter bara för att det är så synd om mig. Herregud, jag är ju riktigt patetisk. Så hemskt är det inte att vara ensam, var ju singel i 18 år innan jag träffade honom!
Men det känns bra nu iallafall. Jag sa åt mig själv att skärpa mig, sminkade mig, tog på mig snyggiskläder och lallade iväg till ICA. Där inhandlades baguette, choklad, Pipse max och chips. YUM! Sen gick jag förbi videobutiken och köpte 3filmer för 99kr. Så ikväll blir det massa film och massa onyttigheter samt lite matematik ska jag väl försöka klämma in.
Katterna är lite extra jobbiga med, dom märker nog att pappsen inte är hemma. Detta eviga jamande.

När jag var i videobutiken upptäckte jag något mycket intressant. Det fanns 2 filmer som hette Baader Meinhof, en från 2002 och en från 2008. Den som är bra ska vara den från -08. Den vi såg var den andra, och den var riktigt usel. Trodde det var den nyaste vi såg eftersom den stod i topplistan, men icke! Blir att se om den rätta versionen!
F A I L !


 Också dagens smaklösa humor:




Edit:
Såg Grave of the fireflies nyss, en animefilm om en bror och hans lillasyster som kämpar för att överleva i Japan under andra världskriget. Jag tyckte den var jättebra, men man ska nog se på japanska med engelsk text för det kändes lite som att rösterna kunde varit bättre (såg den dubbad till engelska). Hur som helst var den otroligt välgjord och gripande. Dock så är den extremt sorglig, så det är inget man ska se om man har svårt för sådant. Min syster t.ex. rekommenderade _inte_ den då hon tyckte den var den absolut mest deprimerande film hon någonsin sett.
Men jag gillar ju filmer som får en att reagera, jag vill vara omtumlad efter en film, då har dom lyckats.


Pöss!

Kommentarer
Postat av: Klackan

Naww heldag helst själv?! :( Det är missär trill sista droppen hör jag det! Men chips, film o pepis is the shit! :D

2009-04-18 @ 23:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0