Pucca

Fick hem massa roliga ögonskuggor idag, så här ska exprimenteras. Idag blidde det guld & brunt:


Usch jag känner mig så fånig när jag skriver om smink, det är så tjejigt. Fast jag är väldigt tjejig och fåfäng, men jag skäms över sånt. Vet inte varför egentligen, men jag är bara stolt över mina "grabbiga" intressen och kunskaper. Tror delvis att det beror på att jag inte vill vara kliché, jag vill inte vara en såndär typisk tjej som är med i alla mediokra amerikanska komediserier, som pratar mer om mode än vad dom pratar om viktiga saker som faktiskt betyder något. Eller som blir upprörd för varje politiskt inkorrekta uttalande.

Aja. Blabla. Alla som läser min blogg måste tro jag är dum i huvudet. Det låter bra innan jag skriver det, men när jag väl skriver ner saker så låter det helt plötsligt IQ fiskmås.



Jag är så nervös! Den 19:e ska jag åka buss, tåg & flyg själv samt sova på hotell ensam. Det som oroar mig mest är flyget, inte för att jag är flygrädd, utan för att jag jämt får panikångest när jag reser. Är man då i ett plan så finns det ingen jag kan ringa för att lugna ner mig. Så kommer jag bete mig som en galen hypokondriker och alla som är i närheten kommer tänka för sig själva "men herregud, håll käften och sov människa så vi slipper dig". Och sen efteråt kommer jag skämmas. BLAH!

Funderar på att gå på en hälsokontroll innan jag åker, bara för att ha något att lugna mig med när jag väl är på flyget. Det kan vara lite lugnande att helt säkert veta att det inte är något fel på en. Men jag undrar, hur gör man? Går man till Vårdcentralen och beställer tid för en hälsokontroll?
Fick ett sött brev hem från vårdcentralen idag, det var en AT-läkare som hade läst min journal och skrev  "bara undrar hur du mår" och sa att jag fick ringa om jag undrade något över min sjukdom. (Sjukdom... Aldrig tänkt på det som det, kan man verkligen kalla inbillningar för sjukdom?)



Nä det här blev ju ett tråkigt inlägg, men ibland behöver jag skriva av mig lite bara. Jag kompenserar det med ett skämt:

Negern gick in i ett mörkt rum och utbrast "Oj här var det fullt!"

Hahaha. Hoppas ingen tog illa vid sig. För säkerhetskull får jag ta ett till skämt:

Svennen gick in i ett mörkt rum och utrbrast "Oj Kronoparken!"

HahahaHA! Den var min egen faktiskt. Fan vad skoj jag är.



NÄ nu blir det mer lirande av WOTLK!! Älskar det redan, har fått upp intresset för WoW igen.

Pöss!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Nej då du framstår inte som det minsta dum. Och sedan vad spelar det för roll vad du skriver om så länge du skriver om sådant som står dig nära? Det är ju din blogg och tillfredställer den inte de som läser så får dom väl glo nån annanstans.



Borde vara på vårdcentralen man ber om en sådan kontroll?



Stör inbillningar för mycket i ens liv så är det väl en sjukdom precis vad de är?



Sköt om dig tösa och jag hoppas du har roligt :D

2008-11-13 @ 18:44:51
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe nu har jag varit jobbig och utmanat dig :)

2008-11-14 @ 08:17:42
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: apan

Nejdå, jag har faktiskt tänkt samma sak ibland, det är ju faktiskt liiite fult att vara fåfäng och brudig, konstigt nog. Men det ligger ju i naturen egentligen, att putsa fjädrarna för hanarna. eller tjejerna, eller varför man nu gör det.



Ha det fint palle! du fixert med resan, gör som jag - sov. då blir det inte så läskigt + att man slipper alla idioter!

2008-11-19 @ 08:52:07
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: apan

vart haru beställt smink ifrån förresten?

2008-11-19 @ 08:54:05
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Palle

Nu har jag rest och kommit tillbaka iaf, tror man blir starkare av att göra lite saker helt själv, då har man ingen att klamra fast vid ^^



Apan: Det var från tradera, beställde ögonskuggor i 80 olika färger, Jonas trodde det var 2 paletter med vattenfärger jag hade först haha

2008-11-22 @ 01:59:13
URL: http://wiretrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0