Bio

Idag var jag och Jonas på bio med Peter tha norrman. Vi möttes vid bussen som skulle ta oss in till stan när jag plötsligt känner mig otroligt kissenödig samt lite åksjuk, så jag kutar tillbaka till lägenheten och tar cykeln in istället.
Jag funderar på att döpa Jonas cykel (den enda vi har för tillfället och som jag ständigt kidnappar) till Skralte eller nåt sånt. Mest för att den skramlar massa när man åker på den och den känns lite B om jag ska vara ärlig. Förlåt förlåt förlåt älskling, din cykel är bäst.. eller ja, bra iaf ;)
Hur som helst så möttes vi inne vid bion för att se "The Happening" av M. Night Shamalayan (eller hur fan det stavas), och mina förhoppningar var inte jättehöga eftersom jag tyckte The village var sådär och att Sjätte sinnet sög fatalt.
Jag hatar den jävla ungen i Sjätte sinnet, "I see dead people" som han säger med sin ynkliga röst och hans äckliga små hundvalpsögon. Grrr...
Men åter till det jag pratade om nu: The Happening var kuslig, obehaglig och till viss del överraskande. Den var riktigt bra helt enkelt och var en film som passar riktigt bra på bio med den där tryckande skräckkänslan och snygga effekter. Rekomenderas varmt!

Sen gick vi hem i ett behagligt sommarkvällsväder och stannade på Max (ja jag är otrogen mot BK) för att ta varsin glass, jag tryckte även i mig en äppelpaj, glupsk som jag är. Smakade gott och det var riktigt trevligt att umgås med min älskling (Peter) och den där andre (Jonas).

Nä, nu är jag slut. Nog dags att krypa till kojs och kanske läsa lite Illustrerad Vetenskap, jag älskar den tidningen, innan man somnar och har bisarra drömmar om släkt och vänner (nej ni får inga detaljer)

Mångliga hånglingar /P

Kommentarer
Postat av: Evelina

Börjar tro att vi gjorde en tabbe om inte följde med till bion.. trodde ju nämligen det skulle vara en besvikelse som the village exempelvis.



Men vi kanske kan gå allihopa när vi komma tillbaka?? :)

Ja fast kanske inte på The Happening då ;)

2008-06-16 @ 15:56:12
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0